Pullik reklama sotib olishda etibor berish kerak bo’lgan holatlar juda ko’p sababi siz sotib olgan reklama yaxshi natija bermasligi ham mumkin.

Shuning uchun, obunachilar jalb qilishning eng tez usuli bu – pullik reklama sotib olish hisoblanadi. Sizga reklama sotib olishdan oldin reklaman yasash haqidagi maqolamizni o’qishni tavfsiya qilaman. Siz hohlagan joydan reklama sotib olishingiz mumkin. Telegram kanallardan, ijtimoiy tarmoqlardagi blogerlardan yoki saytlardan. Asosiy maqsadimiz kamroq xarajat qilib, ko`proq obunachilarni jalb qilish.
Reklama sotib olish vaqtida eng asosiy qoidalarni bilmagan adminlar, byudjetni 70% ini sifatsiz kanallarga sarflaydilar. Shu sababli, xarajat qilishdan oldin bu maqolani yaxshilab o`qib chiqing.
Pullik reklama sotib olish qoidalari
Reklama sotib olishda, doim siz bilan tematikasi o`xshash yoki yaqin kanallardan reklama sotib oling. Chunki, bu kanallarda auditoriya shakllangan va sizning kanalingizga qiziqish ehtimollari baland bo`ladi.
Reklama sotib olishdan avval kanalni yaxshilab analiz qiling. Nakrutka yoki botlar orqali namoyishlar ko`paytirilgan bo`lsa, umuman reklama sotib olmang.
Reklamani iloji boricha telegram kanallardan sotib olishga harakat qiling. Ikkinchi o`rinda Instagram turadi.
Birinchi reklamani sotib olish
Kanalingiz yangi va unda bir nechta post bor. Siz ishtiyoq bilan yangi obunachilarni jalb qilish istagida reklama sotib olishni boshlaysiz. Kanalingizga reklama orqali o`tgan obunachilar siz joylagan oxirgi 3-5 ta postga ko`zlari tushadi. Agar postlaringiz ularni qiziqtira olsa, lentani yuqorilab ketib, oldingi postlarni ham o`qib chiqishadi.
Aks xolda 2 ta yo`l bor:
- Kanalni o`qishadi, obunachiga aylanishadi va keyingi 1 hafta davomida chiqib ketishadi
- Kanalni o`qishadi, qiziqishadi va uzoq muddatli obunachiga aylanishadi.
Bizning maqsadimiz, kanalga kirgan obunachini ushlab qolish.
Shuning uchun, reklama sotib olishdan oldin kanalga eng qiziqarli va e`tiborni tortadigan 5 — 7 ta postlarni joylash lozim. Agar kanalingiz media yoki yangiliklar tematikasida bo`lsa 15 tadan post yozish kerak.
Reklama sotib olingan kuni yangi postlarni yozmay turgan ma`qul. Keyingi kunni ham o`ylash lozim. Yangi obunachilar kanalingizga a`zo bo`lishdan afsuslanmasliklari uchun keyingi kundagi postlarni ham eng zo`rlarini joylang.
Reklama sotib olish jarayonida statistika uchun jurnal tuting. Unda qaysi kanaldan qancha narxga reklama sotib olganingiz va nechta yangi obunachi qo`shilganini yozib yuring.
Pullik reklama sotib olish strategiyasi
Reklama sotib olishning ikki xil yo`li bor.
- Bir nechta mayda kanallardan optom reklama sotib olish
- Yirik(obunachilari ko`p) kanaldan sotib olish
Ikkisining ham o`ziga yarasha foydali tomonlari bor. Agar obunachilaringiz soni 1000 tadan kam bo`lsa, bir nechta mayda kanallardan reklama sotib olganingiz ma`qul.
Agar kanalingiz obunachilar 5-10 ming bo`lsa, unda yirik kanallar bilan o`ynash kerak. Bir nechta o`xshash tematikali kanallardan bir vaqtda reklama sotib olish juda yaxshi natija beradi. Faqat statistikani olib borish qiyinlashadi. Chunki, reklama 1 kunda bir nechta joydan reklama sotib olasiz.
Reklama qanchalik ish berdi?
Afsuski, telegramda sizni reklamangizga nechta odam bosgani ko`rinmaydi. Shu sabab, statistikani o`zimiz tuzishimiz kerak.
Bizga kerak bo`ladigan ko`rsatkichlar:
- Reklama postingiz namoyishlari
- Kanalingizga yangi kelgan obunachilari
- Kanalga yozgan oxirgi postingiz namoyishlari.
Deylik, biz reklamani 24-dekabrda sotib oldik va u kanalda soat 10:00 da chiqadi.
Kanalimizda 100 ta obunachi bor va kunlik postlar namoyishi o`rtachasi 65 ta. Reklama sotib olgandan so`ng, kanalga yangi post yuklamay turamiz.
Reklamamiz ishga tushdi va 24 soat uchida 25-dekabr soat 10:00 gacha :
- Yangi 30 ta obunachi qo`shildi
- Kanalga joylangan oxirgi postning namoyishi 180 ta
- Reklama postingizni 800 ta odam ko`rgan.
- Reklama sotib olgan kanalingizda 2000 ta obunachi bo`lgan.
Endi xulosa qilamiz:
Oxirgi postingiz – o`rtacha postlaringiz namoyishi = 180 – 65 = 115 ta yangi namoyish. Demak, reklama postingizni 800 ta odam ko`rganu, unga 115 ta odam bosib ko`rgan.
Kanalingizga kirgan 115 ta odamdan 30 tasi obunachiga aylangan.
Agar yangi namoyishlar (115ta) reklama postingiz namoyishlari (800 ta) ga nisbatan judayam past bo`lsa:
- Reklama buyurtma bergan kanalingiz aktiv emas
- Reklama postingiz sifatli emas va u yetarlicha obunachilarni jalb qila olmagan.
- Sizga tematikasi yaqin bo`lmagan kanaldan reklama sotib olgansiz va u kanal auditoriyasiga to`g`ri kelmagan.
Agar yangi namoyishlar (115 ta) bo`lib, kanalingizga kirgan yangi obunachilar (30 ta) kam bo`lsa:
- Kanalingiz yangi obunachilar uchun qiziq emas
- Reklama postingiz kanal mavzusiga to`g`ri kelmagan. Obunachilar aldangan
Xulosa qilib aytganda, reklama sotib olgan kanalingizda 5000 ta odam, lekin reklama postingizni 1000 ta odam ko`rgan bo`lsa, unda siz nakrutka qilingan kanaldan reklama sotib olgan bo`lasiz.
Reklama sotib oling va natijani yuqoridagi xulosalarga solishtirib ko`ring.
Manba: webology.uz
Fikr bildirish